Nyheder
Årsmøde i MIF tennis
Torsdag, den 6. februar 2025 kl. 18.00 i Augustenborghallerne.
Dagsorden:
-
Valg af ordstyrer og referent.
Bestyrelsen foreslår Peter Thomsen som ordstyrer og Bent Larsen som referent.
-
Godkendelse af dagsorden.
-
Beretning 2024.
-
-
Kontingent og medlemstal
-
Anlægget og pavillon
-
Sønderjysk social tennisturnering
-
Forløb med Augustenborg skole
-
DGI Landsstævne 2025
-
Klubmesterskaber
-
Arrangementer i øvrigt
-
Indendørs tennis
-
-
Regnskab 2024 og budget 2025.
-
Indkomne forslag.
-
Valg til bestyrelsen
-
-
Bent Larsen, modtager genvalg.
-
Bruno Pfeffer, modtager genvalg.
-
Ole Beck Kristensen, modtager ikke genvalg.
-
Valg af 2 suppleanter.
-
-
Eventuelt.
Forslag til punkt 5 bedes fremsendt til Kurt Christensen på mail: kurt.midtkobbel@outlook.dk
senest den 25. januar 2025.
Årsmødet starter med, at vi får lidt at spise, hvorefter vi går over til selve årsmødet.
Såfremt du ønsker at deltage i årsmødet, skal du tilmelde dig på mail: kurt.midtkobbel@outlook.dk, eller mobilnr. 30 31 40 13. Dette af hensyn til bestilling af mad.
Referat fra årsmøde i MIF Tennis – den 06.02.2025
Tilstedeværende bestyrelse: Kurt Christensen, Ole Beck Kristensen, Marion Knudsen, Bruno Pfeffer Verner Jochimsen og Bent Larsen
Herudover var yderligere 11 medlemmer mødt op.
Referat:
1. Peter Thomsen valgt til ordstyrer, Bent Larsen valgt til referent.
2. Indkaldelse samt dagsorden blev godkendt.
3. Beretning 2024 fremlagt af formand Kurt Christensen.
Kurt gav en bred orientering om klubben og aktiviteterne, herunder følgende.
Det har været en sæson hvor vi har været udfordret af det våde vejr, og
baneklargøringen trak derfor lidt ud.
Vi har i en årrække fastholdt et lavt kontingentniveau fordi vi selv sørger for vedligehold
m.v. Skal vi ud i større vedligeholdelsesopgaver, eller vi skal benytte os af trænere, så
vil det være svært at fastholde det nuværende niveau. Medlemsmæssigt har vi
fastholdt niveauet på 50 medlemmer, selvom der har været en del udskiftning.
Det har fra starten af sæsonen flydt med affald i form af tomme dåser og pizzabakker,
og vi har været udsat for hærværk på vores anneks samt bord bænkesæt, dette er
blevet politianmeldt, dog indtil videre uden resultat. Bestyrelsen har i den anledning
undersøgt muligheden for overvågning, hvilket vi dog har fundet for dyrt. Bane 2 har
været problematisk mht. ukrudt, fordi der ikke bliver spillet så meget på den,
bestyrelsen arbejder på forskellige løsninger.
Vi var med i Sønderjysk Social Tennisturnering med 2 hold. Bestyrelsen opfordrer flere
hold til at deltage i den kommende sæson.
Vi indgik en samarbejdsaftale med Augustenborg skole via DGI, hvor vi som tennisklub
skulle lære 5. og 6. klasser at spille tennis. Det blev en stor succeses, og vi er blevet
opfordret til at fortsætte dette samarbejde.
DGI landsstævne afholdes i Vejle i år, og vi har 5 deltagere tilmeldt i tennis.
Klubmesterskaberne blev afholdt lørdag den 7. September sammen med Asserballe i
strålende solskinsvejr.
Vi holdt standerhejsning den 27. April, som også var tennissportens dag landet over.
Herudover var planlagt 3 dropin's hvoraf en blev aflyst grundet regn. Der blev afholdt
juletennis lørdag den 21. december.
Vi har fået tider til indendørs tennis svarende til sidste år, det vil sige en tid torsdag, og
3 tider fredag. Der var lidt opstartsproblemer torsdage, idet håndboldafdelingen havde
specifikke planer på samme tider som tennis.
Yngre kræfter efterspørges til bl.a. banevedligeholdelse samt de fællesaktiviteter
vi er involveret i sammen med MIF. Håber der vil blive taget imod dette opråb når der
anmodes om hjælp til diverse aktiviteter.
Formandens beretning blev godkendt.
Den ordrette beretning i sin fulde længde vil blive fremlagt i klubhuset.
4. Regnskab 2024 – Budget 2025 fremlagt af kasserer Marion Knudsen
Regnskab samt budget blev gennemgået.
Der budgetteres med en kontingentstigning således at voksenkontingent kommer op
på 600kr. Øvrige satser tilrettes også.
Der budgetteres med et overskud på 11.850kr.
Regnskab er revideret og godkendt af MIF.
Regnskab vil blive fremlagt i klubhuset
5. Indkomne forslag
Der var ingen indkomne forslag
Der blev stillet forslag om at lade et sæt bolde indgå i medlemskabet ved tilmelding, og
så lade prisen stige til 675kr. for voksen abonnement. Der var på mødet stor opbakning
til forslaget, som bestyrelsen efterfølgende vil tage stilling til.
Der blev stillet forslag om at bestille en container til grus i forbindelse med
baneetableringen til foråret. Bestyrelsen vil efterfølgende tage stilling til forslaget.
6. Valg til Bestyrelsen
Bruno Pfeffer samt Bent Larsen blev genvalgt til bestyrelsen.
Sandra Vloet blev valgt til bestyrelsen
Frank Wolf og Jan Ringive blev valgt til suppleanter
Ole Beck Kristensen trak sig fra bestyrelsen efter eget ønske.
7. Evt.
Ingen yderligere bemærkninger
Dirigenten takkede for god ro og orden.
Bent Larsen
Referent